layout-wrota-lipiec2014-tlo-turyst

layout-wrota-lipiec2014-tlo-wrota-glowna

layout-wrota-lipiec2014-tlo-przedmiot-puste

Ultra Maraton Bieszczadzki

141009 ultramarton logoULTRA MARATON BIESZCZADZKI. Podobno Bieszczady są najpiękniejsze jesienią, kiedy czerwienieją buki. Zapraszamy więc już 12 października 2014r. do Cisnej!

II ultra Maraton Bieszczadzki to kolejna okazja, by zanurzyć się w dzikiej bieszczadzkiej przyrodzie i – mając na uwadze jesienną aurę – poczłapać po bieszczadzkim błocie. Jest to pretekst aby na zakończenie sezonu biegów górskich ponownie wyjechać w Bieszczady. Organizujemy go również z myślą o przyszłych uczestnikach Biegu Rzeźnika oraz tych, którzy na Bieg Rzeźnika nie mogą znaleźć pary. Udział w Maratonie Bieszczadzkim to wyrwanie się na chwilę w jeStart biegu odbędzie się w niedzielę, 12 października 2014 r. godz. 7:30. Ze względu na planowany remont remizy w Wetlinie przesunęliśmy miejsce startu do Cisnej na stadion Orlika.

Jednocześnie chcielibyśmy zwrócić uwagę, że oprócz niewielkiego wydłużenia dystansu w porównaniu z ubiegłym rokiem do ok.53 km, uległa zmniejszeniu liczba punktów odświeżania. Wynika to z wymagań stawianych biegom kwalifikującym, gdyż otrzymaliśmy potwierdzenie, że ultra Maraton Bieszczadzki został uznany za bieg kwalifikujący do cyklu The North Face® Ultra-Trail du Mont-Blanc®. Ukończenie naszego maratonu będzie dawało 1 punkt kwalifikujący.

141009 ultramaraton

Tak jak obiecywaliśmy, trasa II ultra Maratonu Bieszczadzkiego będzie trochę bardziej górska niż w pierwszej edycji. Co do samej trasy, to ze stadionu Orlika wybiegniemy przez centrum Cisnej, fragmentem Wielkiej Obwodnicy Bieszczadzkiej w stronę Ustrzyk Górnych (ok. 1km), koło bazy ZHP do stokówki biegnącej z gdzieś zza Przysłupa w stronę Majdanu (ok. 3km). Stokówką pobiegniemy do Majdanu i dalej lekko pnącą się pod górkę drogą aż do przełęczy nad Roztokami Górnymi (ok. 14km).

Tutaj skręcamy w prawo na szlak graniczny w kierunku na Balnicę. Przed Balnicą zbiegamy z pasma granicznago w kierunku na Solinkę (ok. 27km) biegniemy ok. 3km bieszczadzkim szutrem w kierunku Żubraczego obiegając masyw Hyrlatej, na który za chwilę będziemy się wspinać. Nie dobiegając do Żubraczego skręcamy w prawo nieoznakowaną dróżkę (będzie oznakowana!) wspinającą się na Berdo (1041m npm). Z Berda biegniemy na Hyrlatą (1103m), Rosochę (1084m) i zbiegamy do Roztok Górnych (ok. 40km).

Z Roztok biegniemy jeszcze raz asfaltem na przełęcz nad Roztokami (ok. 41km, 801m npm) i znowu wbiegamy na górski szlak, tym razem wspinając się na Okrąglik (1101m). Na Okrągliku żegnamy się z niebieskim szlakiem i skręcamy w lewo w kierunku Cisnej. Kawałek zbiegamy po czym podbiegamy na Jasło (1153m npm), na Szczawnik (1098m) i na Małe Jasło (1097m). Na Małym Jaśle (ok. 44km) skręcamy w prawo i nieoznakowanym szlakiem zbiegamy z powrotem do stokówki , którą biegliśmy kilka godzin temu. Stokówką kierunku Cisnej, aż do miejsca w którym przecina ją czerwony szklak, na który w tym miejscu wracamy i którym zbiegamy do Cisnej, na stadion Orlika, czyli tam, gdzie zaczęliśmy. W sumie powinno wyjść ok. 53km i 3000 metrów przewyższenia -1500 w górę i tyleż samo w dół). Trasa będzie oznakowana, będą oznaczone kilometry.

Punkty odżywcze będą co ok. 10km:
1. na Przełęczy Nad Roztokami,
2. przed Balnicą,
3. na Hyrlatej,
4. na Przełęczy Nad Roztokami (II) ,

W ujęciu graficznym wygląda to mniej więcej tak:

141009 ultramaraton1

Ultra Maraton Bieszczadzki będzie miał w tym roku towarzystwo: Ćwierćultramaraton Bieszczadzki (myśleliśmy o Półultramaratonie Bieszczadzkim – nawet przygotowaliśmy trasę – ale ten zostawimy chyba na zimę).

Ćwierćultramaraton Bieszczadzki wystartuje pół godziny po ultraMaratonie i będzie się częściowo pokrywał z trasą ultraMaratonu. W zamyśle jest to bieg dla tych, którzy towarzyszą naszym ultrasom czy ultraskom w bieszczadzkich wojażach i chcieliby spróbować swoich sił w górach. Trasa jest szybka, ale dość wymagająca. Mamy tam blisko 7km pnącej się powoli w górę stokówki (200 metrów przewyższenia), potem ostry, dwukilometrowy podbieg na Małe Jasło (1097m, czyli ok. 350m przewyższenia) i długi, miejscami bardzo stromy zbieg czerwonym szlakiem z Małego Jasła do Cisnej. Całość trasy Bieszczadzkiej Ćwiartki liczy ok. 14km. Mapka poniżej:

141009 ultramarton2

Liczymy na to, że kibice ultramaratończyków sami zdążą pobiegać oczekując na tych, którym kibicują.

Nagrody ogłaszamy z opóźnieniem, ale w końcu przecież nie biegamy dla nagród, tylko dla własnej satysfakcji, prawda?

W tym roku przewidujemy nagrody pieniężne dla sześciu pierwszych miejsc w kategoriach generalnych kobiet i mężczyzn oraz nagrody rzeczowe za pierwsze trzy miejsca w kategoriach wiekowych (osoby nagrodzone w klasyfikacji generalnej nie będą nagradzane w kategoriach wiekowych).

Wysokości nagród:

1. miejsce – 700zł
2. miejsce – 600zł
3. miejsce – 500zł
4. miejsce – 400zł
5. miejsce – 300zł
6. miejsce – 200zł

Mamy też potwierdzenie, że nasza zaprzyjaźniona Spółdzielnia Mleczarska Ryki przyjedzie do Cisnej z balonem! Jeśli tylko pogoda pozwoli, będziemy nim odbywać loty nad Cisną i nad trasą biegu! Kilka lotów rozlosujemy także wśród uczestników biegu.